Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Pushing

  1. #1

    Standard Pushing

    Informasjon om endringer

    Det har vært mange spørsmål om reglene for sending av ressurser, noe som etterhvert har ført til følgende endring i spillet:
    Pushing av ressurser vil ikke lenger være et problem/del av reglene. Etter at ny funksjon er implementert vil dette bli tatt hånd om av Travian direkte. Sålenge man kan sende ressursene vil det være tillatt. Denne funksjonen vil bli implementert på alle servere i løpet av få uker, etter lengre tids testing på andre servere.

    Systemet er implementert på alle serverne og er trådt i kraft.

    Virkemåte:
    Tillatt ressursmengde blir bestemt av systemet i henhold til hvor tett forbundet kontoene er. Forskjellige forbindelser deles opp i 3 klasser (definert nedenfor), K1 til K3. Eksempelvis vil spillere som ikke har noen som helst forbindelse være i klasse K1. Spillere fra samme nettverk vil som regel være K2 og spillere som logger inn fra samme PC vil være K3. Desto høyere klasse desto strengere vil begrensningene være.

    Det vil ikke lenger være nødvendig å registrere "Samme PC-bruk" under kontoinnstillingene når dette er implementert. Man blir automatisk delt inn i disse klassene basert på slik informasjon.

    Klasser:
    K1: Spillerne har ikke spilt fra samme PC eller samme nettverk i det siste
    K2: Spillerne har spilt fra samme nettverk eller har vært sitter for hverandre i det siste
    K3: Spillerne har spilt fra samme PC i det siste, eller en aktiv sitterforbindelse uten innlogging fra eier i det siste.

    ("I det siste" vil ikke bli nærmere definert for å unngå misbruk av disse reglene)

    Regler for K1:
    - Kan sende to timers produksjon til større spillere (7 dager før endring av klasse*).
    - Kan sende tre timers produksjon til mindre spiller (7 dager før endring av klasse*).
    - Kan forsterke større spiller og sende 150% av kornforbruket (100% kan sendes for 24 timer på forhånd). De resterende 50% gjelder kun dersom dette er hovedsaklig korn, der korn > tre+leire+jern i samme forsendelse.
    - Kan forsterke mindre spiller og sende 300% av kornforbruket (100% kan sendes for 24 timer på forhånd). De resterende 200% gjelder kun dersom dette er rene kornleveranser.
    - Kan plyndre større spillere ubegrenset (dersom samme allianse vil punkt 2 ovenfor tre i kraft).
    - Kan plyndre mindre spillere ubegrenset (dersom samme allianse vil punkt 1 ovenfor tre i kraft).
    - Kan overta landsbyer dersom det IKKE har vært noen aktive sitterforbindelser i løpet av de siste 14 dagene SAMT at ingen av spillerne har vært i allianse med hverandre eller konføderasjon de siste to dagene.

    Regler for K2:
    - Kan sende en times produksjon til større spillere (3 dager før endring av klasse*) men ingenting dersom kontoen har mindre enn 50 innbyggere.
    - Kan sende tre timers produksjon til mindre spiller (3 dager før endring av klasse*) men ingenting dersom kontoen har mindre enn 50 innbyggere.
    - Kan forsterke større spiller og sende 125% av kornforbruket (100% kan sendes for 24 timer på forhånd). De resterende 25% gjelder kun dersom dette er rene kornleveranser.
    - Kan forsterke mindre spiller og sende 150% av kornforbruket (100% kan sendes for 24 timer på forhånd). De resterende 50% gjelder kun dersom dette er rene kornleveranser.
    - Kan plyndre større spillere ubegrenset (dersom samme allianse vil punkt 2 ovenfor tre i kraft).
    - Kan plyndre mindre spillere begrenset av punkt 1 ovenfor.
    - Kan overta landsbyer dersom det IKKE har vært noen aktive sitterforbindelser i løpet av de siste 14 dagene SAMT at ingen av spillerne har vært i allianse med hverandre eller konføderasjon de siste to dagene.

    Regler for K3:
    - Kan ikke sende noe til større spillere, større spiller må sende først.
    - Kan sende to timers produksjon til mindre spiller (1 dag før endring av klasse*) men ingenting dersom kontoen har mindre enn 50 innbyggere.
    - Kan forsterke større spiller og sende 100% av kornforbruket (100% kan sendes for 6 timer på forhånd). Gjelder kun dersom det er rene kornleveranser.
    - Kan forsterke mindre spiller og sende 100% av kornforbruket (100% kan sendes for 12 timer på forhånd). Gjelder kun dersom det er rene kornleveranser.
    - Kan plyndre større spillere begrenset av punkt 2 ovenfor.
    - Kan plyndre mindre spillere begrenset av punkt 1 ovenfor.
    - Kan IKKE overta landsbyer fra hverandre
    - Kan IKKE plyndre landsbyer som har sendt ressurser i løpet av de siste 6 timene og som man har K3-forbindelse med.

    Notat: X dager før endring av klasse vil si at du kan sende din begrensning for så mange dager samtidig. "Kan sende to timers produksjon (7 dager før ending av klasse)" vil da si at du kan sende opp til 14 timers produksjon, men du må så vente 7 dager før du kan sende mer etterpå.

    Timesproduksjon:
    Summen av produksjon av alle råstoffer i alle landsbyer. Korn beregnes slik: Total kornproduksjon - innbyggere.
    I tillegg kommer nettosummen av plyndring (totalt plyndret - tapte ressurser i plyndring) innen de siste syv dagene. Dette deles så på antall timer (7*24 = 164).

    Kort sagt: timesproduksjon = nettoproduksjon på konto per time + snitt plyndring per time

    Beregning av ressursbalanse mellom to spillere:
    * Handel (siste 7 dager)
    * Plyndring (siste 7 dager)
    * Kornforbruk for forsterkninger (siste 7 dager)

    Unntak:
    * WW-landsbyer kan motta ubegrenset med ressurser
    * WW-landsbyer kan angripes og forsterkes ubegrenset
    * WW landsbyer kan alltid erobres uavhengig av klasse
    * Artefakt-landsby kan motta ubegrenset mengde korn (merk at dette KUN gjelder korn)
    * Artefakt-landsby kan alltid erobres uavhengig av klasse
    * Handel via markedsplass: Dersom handelsbalansen (uten plyndring og korn til forsterkninger) er mindre +-20% og spillerne har K1 vil handel alltid være mulig (kan benyttes dersom du ønsker å bytte ressurser med noen du farmer ettersom de ligger i minus på balansen)
    * IAP: ikke mulig å overta byer fra allianser en har IAP med

    Edit 28.04.2016:
    Nytt punkt lagt til ang. IAP
    Sist endret av PerrinAybara : 2016-04-28 kl 19:54
    Mvh

    Perrin Aybara
    Community Manager NO


    Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

  2. #2

    Standard

    Dato for lansering:
    16.02.10
    Det vil i løpet av denne dagen bli implementert anti-pushing funksjon på alle servere, samt at reglene etterhvert vil bli tilpasset denne nye funksjonen.
    Sist endret av Faith : 2010-11-01 kl 19:35
    Mvh

    Perrin Aybara
    Community Manager NO


    Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Lignende tråder

  1. Pushing?
    By TrikzZ in forum Spørsmål
    Svar: 6
    Siste innlegg: 2013-01-27, 00:19
  2. Spørsmål om pushing-reglene
    By PerrinAybara in forum Spørsmål
    Svar: 31
    Siste innlegg: 2012-01-11, 23:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •